alternatíva alapítvány_lezárt projektek

Lezárt projektek

Egészségnevelő program mélyszegénységben élő nők számára

Támogató: American House Foundation (AHF)
Támogatás összege: 1.626.000 Forint
Támogatás időtartama: 2016. október – 2017. január
Az AHF támogatásának köszönhetően, 2016. okóberében lehetőségünk volt a 8. kerületi női klienseink számára egészségügyi egységcsomagot biztosítani. A csomagban tampon, intimbetét, tisztasági betét, nedves törlőkendő, tusfürdő, fogkefe, fogkrém, óvszer, síkosító, dezodor, sebtapasz és kézfertőtlenítő került.
A csomagok átadása előtt írtunk egy un. Tanácsadói útmutatót – ezt a tudástár menüpontban elolvashatod -, amely a csomagban lévő tárgyakkal kapcsolatos ártalomcsökkentő információkat tartalmazza. Hiszen elsődleges célunk nem a csomagosztás volt, hanem az egészségmegőrzés, illetve az egészségtudatossággal kapcsolatos információk átadása, finoman irányított beszélgetés alkalmazásával.Másodlagos célunk a még rejtőzküdő szexmunkások és/vagy intravénás szerhasználó nők bevonása volt, hiszen egy  még idegen ügyféllel könnyebben indul el a beszélgetés, gyorsabban alakul ki a   bizalom, ha kap valamit.
Az AHF támogatásának köszönhetően 400 db csomag került kiosztásra.

A támogatást és a bizalmat ezúton is nagyon szépen köszönjük az American House Foundation- nak!

Altalap HIV Program

Támogató: EGT / Norvég Civil Támogatási Alap
Támogatás összege:  50.000 €
A támogatás időtartama: 2015. március – 2016. á
Az  EGT / Norvég Civil Támogatási Alap által 2015.03.01 és 2016.04.30. közötti időszakban 50.000 € összeggel támogatott projekt futamideje alatt 3 budapesti (melyből egyik az Altalap) és 4 vidéki szervezet részvételével valósítottuk meg programunkat.
A projekt rövidtávú célja a veszélyeztetett csoportok (intravénás szerhasználók, szexmunkások és MSM-ek) HIV, Hepatitisz C és Szifilisz szűréshez és tanácsadáshoz való hozzáférésének javítása volt. A projektidőszaka alatt a bevont szervezetekkel együtt összesen 600 db gyorstesztes szűrést és tanácsadást végeztünk el.
A projekt célja volt továbbá a célcsoport egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférésének javítása, a gyorstesztes szűrés és tanácsadás módszerének kidolgozása és elterjesztése, illetve nyomásgyakorlás a döntéshozókra.
A projekt ideje alatt készült két tanulmány a tesztek ill. a hozzájuk kapcsolódó rizikóviselkedéseket feltáró kérdőívek adataiból, tartottunk két sajtótájékoztatót, rendeztünk zárókonferenciát, illetve megszületett az “Útikalauz HIV/STD teszteléshez és tanácsadáshoz” című szakmai anyagunk.
A projektben partnerünk volt a Jogriporter Alapítvány, az ő segítségükkel egyrészt a projekt dokumentációja zajlott, másrészt az Altalap HIV Program részeként készült egy kampányfilm és egy oktatófilm is.

A támogatást és az együttműködést ezúton is nagyon szépen köszönjük az EGT / Norvég Civil Támogatási Alap-nak és az Autonómia Alapítványnak!

HIV a BUSZ Kampány és Gála – 2015 december 1.

A HIV a BUSZ adománygyűjtő kampány célja az volt, hogy az Alternatíva Alapítvány egy HIV/STD szűrésre és tanácsadásra is alkalmas buszt vásárolhasson. Jelenleg Budapesten végzünk szűréseket, első sorban a 8. kerületben, valamint rendezvényeken “party service” jelleggel. Egy saját tulajdonú busszal nem csak területi lefedettségünket tudtuk volna javítani, hanem jobban is tudnánk alkalmazkodni azokhoz a csoportokhoz, akik szolgáltatásainkat igénybe szeretnék venni.
A HIV a Busz Gála – amely megrendezésére 2015.december 1-én, az AIDS elleni küzdelem világnapján került sor a New Orleans bárban -, a HIV a Busz adománygyűjtő kampányunk egyik állomása volt. Maga a kampány 2015 október havának végén indult útjára online  – hivabusz.hu ill. facebook – és offline – plakátok, szórólapok stb. – formában, amelyek az adománygyűjtésen túl,  a Gála promóciós felületeként is szolgáltak. A Gálán közismert előadók szórakoztatták adományozóinkat.Sharon Stone videoüzenetet küldött
Az esemény egyrészt adományozóink felé történő tiszteletadásról szólt, másrészt a HIV a Busz projekt elindításához szükséges további adományok gyűjtését elősegítő kampány bejelentése volt. Az összeadott adományokból egy saját tulajdonú, szűrésre és tanácsadásra egyaránt alkalmas buszt terveztünk vásárolni, amely birtokában hatékonyabban és szabadabban végezhettük volna gyorstesztelési és tanácsadási, illetve prevenciós tevékenységeinket, elsődlegesen Budapesten, illetve az ország egész területén, mint ahogy azt végezzük gépjármű nélkül. Sajnos az adományok összege közel sem volt elég egy busz vásárlására, ezért a befolyt összegből ártalomcsökkentő eszközöket vásároltunk.

A segítséget és támogatásokat köszönjük az esemény két főszervezőjének Macinak és Qcunak, a fellépőknek, a New Orleans Klubnak és adományozóinknak!

Pride 2015: Felvonulás, HIV tesztelés és tanácsadás

2015 nyarán úgy döntöttünk, hogy az Altalap alapvető értékrendjéből következően csatlakozunk a Nyitottak Vagyunk kampányhoz, valamint aktív résztvevői lettünk az irodánk helyszínéül szolgáló Auróra 11 Közösségi Ház által indított, 22 támogató szervezetet összefogó kamionnak, amely a 20. Budapest Pride Leszbikus, Meleg, Biszexuális, Transznemű és Queer Fesztivál felvonulásán az egyik legjobb hangulatú kamionná vált.
A csatlakozásunk fő oka az volt, hogy teljes mértékben magunkénak érezzük és támogatjuk a Budapest Pride célkitűzését, azaz egy olyan világról álmodunk, “ahol a társadalom nem kényszerít a tagjaira normákat és szerepeket azok nemi identitása – vallása, bőrszíne, származása – alapján senki nem lesz zaklatás és erőszak célpontja, ahol félelem nélkül, szabadon élhetünk. Ahol a sokszínűség érték, az emberek elfogadják magukat és egymást, felismerik az önismeret fontosságát és aktívan tesznek közvetlen környezetük és a társadalom jobbá tételéért.”
Támogatásunkat és elköteleződésünket ugyan anyagilag nem tudtuk megerősíteni, azonban az aktív jelenlétünkön túl felajánlottuk szaktudásunkat és eszközeinket: a Felvonulást követő, a Pride hetét méltóképpen lezáró Pride Afterparty-n HIV tesztelést és tanácsadást végeztünk. A helyszínen nyújtott szolgáltatásaink híre gyorsan eljutott a party résztvevőihez és még minket is váratlanul ért a hatalmas érdeklődés. A szűrőhelyiség előtt hosszú sorban álltak a bulizók arra várva, hogy valamelyik kollégánk elvégezze a tesztelést, valamint a kockázati magatartások felmérésére szolgáló kérdőív közös kitöltése után személyre szabott információkkal lássa el.
Ugyan maga a tesztelés és tanácsadás összesen 15-20 percet vesz igénybe, az esetek többségében hosszabb, egyéb személyes témákat is érintő beszélgetések alakultak ki. Ezen alkalmat követően megerősödtünk azon elhatározásunkban, hogy egyrészt szükség van szolgáltatásainkra, szaktudásunkra, másrészt helyünk is van ebben a térben.

EFOTT 2015

A kábítószer-ellenes világnap (június 26.) alkalmából a TASZ által szervezett filmvetítést és kerekasztal beszélgetést követően – amelynek meghívott szakértői voltunk – az Óbudai Egyetemtől (a 2015. évi EFOTT civil programjainak szervezőjétől) kaptunk felkérést, hogy színesítsük a rendezvény Civil Terének palettáját.
A felkérést örömmel elfogadva lehetőségünk nyílt az első fesztivál megjelenésre. Programunk az önkéntességről, a civil aktivitásról, az együttműködés fontosságáról szólt, amely témát kiscsoportos beszélgetések formájában valósítottuk meg, lehetőséget biztosítva a résztvevők egyéb, elsősorban tudatmódosításra alkalmas szerekkel kapcsolatos kérdéseinek bizalmas környezetben való megbeszélésére is.

 

Altalap prezents: Punk for Life – 2015

2015 nyarán forrásaink annyira szűkösek voltak, hogy a minimális ártalomcsökkentő eszközöket sem tudtuk biztosítani klienseink számára. Ennek többek mellett az egyik oka az volt, hogy új szolgáltatóként kevesen ismertek minket – így a vállalati- és magánadományozáshoz szükséges bizalom még nem tudott kialakulni –, a másik pedig az állami pályázati források teljes hiánya. Egyik önkéntesünk ötlete alapján szerveztük meg az első adománygyűjtő rendezvényünket, amelynek során steril fecskendőre gyűjtöttünk pénzt. A rendezvényen 6 punkzenekar lépett fel ingyen a Dürer Kertben, adományozóinknak pedig a koncert mellett jelképes értékű ajándékot adtunk.
A projekt tervezésében és kivitelezésében a szervezet teljes stábja résztvett, a munkába tudásának javát adva.
A projektet sikeresnek könyvelhettük el, hiszen a szervezéshez kapcsolódó minimális kiadások (kedvezményes terembérleti díj, étkezés a zenekaroknak, erősítők bérlése, szállítási költségek, ajándék kitűzők stb.) levonása után fennmaradó összegből 10 000 fecskendőt tudtunk vásárolni.

Adományozóinknak és a zenekaroknak ezúton is köszönjük a támogatást és a bizalmat, a Dürer Kertnek pedig azt, hogy befogadta programunkat!